W dniu 19 września br. na Rowerowych Gliwicach informowałem, że projekt zmiany organizacji ruchu na ulicy Akademickiej nie uwzględniał możliwości korzystania z niej przez rowerzystów. Pomysł absurdalny, lecz na nasze szczęście ZDM szybko zmienił zdanie. Śląska Inicjatywa Rowerowa wystosowała pismo do gliwickich urzędników odpowiedzialnych za sieć dróg w miejskich, którzy koordynują projekt ul. Akademickiej. Można je przeczytać w wiadomości pt. "Ulica Akademicka nie dostępna dla rowerów po przebudowie - pismo ŚIR" (link tutaj). W odpowiedzi na nie uzyskaliśmy następującą wiadomość:
W odpowiedzi na korespondencję z dnia 15.09.2011r. Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach informuje, iż przy zamknięciu ul. Akademickiej pod projektowanymi znakami B-1 zostaną umieszczone tabliczki T-22 w celu udostępnienia ul. Akademickiej dla ruchu rowerowego.Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale to dobry prognostyk, że ZDM po piśmie organizacji pozarządowej wzbogaconym w solidne argumenty, koryguje istniejący projekt. Jednocześnie to dobra wiadomość dla gliwickich żaków. Ulica Akademicka stanowi w zasadzie jedną z głównych ulic dla gliwickiego kampusu Politechniki Śląskiej. Fakt, iż będzie ona dostępna dla rowerzystów powinno pomóc w promocji tego środka transportu wśród studentów. Kolejnym krokiem będzie wyposażenie wszystkich wydziałów Politechniki Śląskiej w zadaszone, solidne parkingi rowerowe przy każdym z głównych wejść do budynków.
http://www.polsl.pl/Lists/AktualnosciUczelniane/PokazWiadomosc.aspx?WebPartTitle=ListaWiadomosci&Page=1&WebPartTitle2=Wiadomosc&Filter1Field2=Identyfikator&Filter1Value2=485
OdpowiedzUsuń"(...)Utworzone zostaną również ścieżki rowerowe."
Tak, na pewno będzie ścieżka.
Znak T-22 jest dużo bardziej prawdopodobny, tym bardziej, że powstanie kilku metrów drogi rowerowej z 'nikąd' do 'nigdzie' byłoby bez sensu. Inna sprawa, to że znak będzie wisiał do momentu aż go nikt nie zniszczy/ukradnie. Potem się tym już nikt nie będzie przejmował.
"Ścieżki rowerowe", o których pojawia się wzmianka we wskazanym artykule pewnie i powstaną, ale na pewno nie wzdłuż ul. Akademickiej. Takie rozwiązanie po pierwsze nie ma sensu, po drugie piszą o nich w liczbie mnogiej opisując wszystko co się wydarzy w tej części dzielnicy akademickiej (zatem nie piszą tylko w kontekście ulicy Akademickiej).
OdpowiedzUsuńCo do reszty treści artykułu to warto zauważyć, że wokół Politechniki Śląskiej będzie 800 miejsc parkingowych. Szkoda, że o tym rozwiązaniu pomyśleli jako pierwszym, a rower i transport zbiorowy jest na drugim planie. O rozwiązania rowerowe sami musimy się dopominać, a transport zbiorowy nadal nie wjeżdża sensownie w dzielnicę akademicką, mimo iż w roku akademickim dojeżdża tu pewnie kilkanaście tysięcy osób.