Na dzień dzisiejszy w Holandii istnieje 20 przejść dla pieszych, które są wyposażone w LED-owe sygnalizatory, zwiększające bezpieczeństwo. Obecność pieszych przy przejściu dla pieszych jest wykrywana za pomocą podczerwieni lub radarów. Tymczasem w holenderskim mieście Papendrecht niedaleko Rotterdamu, w LED-owe sygnalizatory w jezdni został wyposażony przejazd dla rowerów.
Aby lepiej poznać zasadę funkcjonowania podświetlanych przejazdów rowerowych zapraszam do obejrzenia filmu:
Źródło: Fietsberaad
Sygnalizacja pieszych i rowerzystów w pobliżu przejścia, Źródło: Fietsberaad |
Źródło: Fietsberaad
Dawno, dawno temu, bo tak należy oceniać stan gliwickich dziesięcioletnich tras rowerowych, Urząd Miejski wykonał trasę z Gliwic przez Sosnicę do granic Zabrza, a Zarząd Dróg Miejskich miał rzekomo o nią zadbać. Zamiast tego zadbał o fizyczną likwidację tej trasy, likwidując niedbale wykonane przejazdy dla rowerzystów i nie uzupełniając w ogóle oznakowania tej trasy. Już widzę oczami duszy mojej te wypasione przejazdy dla rowerzystów przez ul. Zwycięstwa (pomijając inne niezbędne uzupełnienia), ul. 1 Maja i ul. Wrocławską.
OdpowiedzUsuńJak widać na filmie przejazd, to nie tylko ledowe podświetlenie, ale też próg i przedzielenie pasów ruchu dla samochodów azylami dla pieszych i rowerzystów. Do tego ostatniego pomysłu nie jestem przekonany, zwłaszcza wobec polskiego udziwnionego prawodawstwa. Progi też nie wszędzie da się zastosować.
Pan Prezydent Frankiewicz wypowiadał się, że Gliwice dość dużo inwestują w infrastrukturę rowerową. Może najwyższy czas, aby ilość przekuć na jakość?