W Gliwicach kilka miesięcy temu zaprezentowany został model zintegrowanego systemu transportu dla Gliwic, opracowany przez Politechnikę Śląską. Rowerowe Gliwice informowały o tym w artykule z 5 grudnia 2010 roku (link). Gliwicki dokument zauważa rower jako środek transportu, niestety nie przedstawia żadnych konkretniejszych informacji dotyczących pomysłu na jego rozwój i popularyzację w Gliwicach. Tymczasem miasto Opole opublikowało na swojej stronie internetowej Program rozwoju zintegrowanego systemu transportu miejskiego w Opolu. To dokument bardzo rozsądnie opracowany pod względem infrastruktury rowerowej. Jego autorzy wymieniają różne elementy, które składają się na infrastrukturę rowerową oraz opisują propozycję ich rozwoju. Co więcej, nie ograniczono się wyłącznie do tekstu. Wiele informacji zostało zamieszczonych w postaci tabelarycznej oraz graficznej.
Zapraszam wszystkich do lektury dokumentu, który jest dostępny tutaj. Polecam uwadze przede wszystkim rozdział 4. Koncepcja rozwoju tras rowerowych w Opolu (str. 42) oraz podrozdziały:
4.1. Modelowe rozwiązania organizacyjne i konstrukcyjne dla systemu tras rowerowych (str. 45)
4.2. Projekt rozwoju systemu komunikacji rowerowej w Opolu (str. 66)
4.2.1.Założenia projektu (str. 66)
4.2.2. Koncepcja lokalizacji parkingów B+R (str. 74)
4.2.3. Strefy „tempo 30” (str. 75)
4.2.4. Działania dodatkowe (str. 78)
4.3. Projekt rozwoju systemu komunikacji rowerowej w Śródmieściu oraz na Wyspie Pasiece (str. 83)
4.3.1. Infrastruktura liniowa komunikacji rowerowej w Śródmieściu (str. 84)
4.3.2.Infrastruktura punktowa komunikacji rowerowej w Śródmieściu (str. 92)
Wszystkim zainteresowanym polecam także wywiad w Gazecie Wyborczej Opole, z panem Adrianem Wesołowskim, radny PO, szefem zespołu ds. rozwoju infrastruktury rowerowej - link.
Zapraszam wszystkich do lektury dokumentu, który jest dostępny tutaj. Polecam uwadze przede wszystkim rozdział 4. Koncepcja rozwoju tras rowerowych w Opolu (str. 42) oraz podrozdziały:
4.1. Modelowe rozwiązania organizacyjne i konstrukcyjne dla systemu tras rowerowych (str. 45)
4.2. Projekt rozwoju systemu komunikacji rowerowej w Opolu (str. 66)
4.2.1.Założenia projektu (str. 66)
4.2.2. Koncepcja lokalizacji parkingów B+R (str. 74)
4.2.3. Strefy „tempo 30” (str. 75)
4.2.4. Działania dodatkowe (str. 78)
4.3. Projekt rozwoju systemu komunikacji rowerowej w Śródmieściu oraz na Wyspie Pasiece (str. 83)
4.3.1. Infrastruktura liniowa komunikacji rowerowej w Śródmieściu (str. 84)
4.3.2.Infrastruktura punktowa komunikacji rowerowej w Śródmieściu (str. 92)
Wszystkim zainteresowanym polecam także wywiad w Gazecie Wyborczej Opole, z panem Adrianem Wesołowskim, radny PO, szefem zespołu ds. rozwoju infrastruktury rowerowej - link.
O gliwickim modelu napisałem w komentarzu m.in.:
OdpowiedzUsuń"W sumie jestem mocno zażenowany tym "modelem transportu". Nie jest to prawidłowo wykonane studium transportowe, a tylko luźne dywagacje na te tematy pod bałamutnym hasłem.
Słowo rower jest użyte marginalnie, a problem transportu rowerowego został ograniczony do 10 krótkich zdań, stanowiących wyliczankę kilku banalnych stwierdzeń, z których zupełnie nic nie wynika...
...
Ogólnie jestem przeciwny wzajemnemu czarowaniu się, że zrobiono coś pozytecznego, jak nic konkretnego z tego nie wynika. Ot, taka sztuka dla sztuki..."
Panowie Profesorowie z Politechniki Śląskiej powinni przyuczyć się na przykładzie Opola, jak się robi takie opracowania, o których nie można napisać, że są "akademickie".
witam serdecznie. Treść opracowania firmy Trako dla Opola jest tutaj:
OdpowiedzUsuńhttp://ste-silesia.org/obwodnica/Trako/
Niestety, z realizacją programu jest gorzej, w Opolu nawet kontrpas na jednokierunkowej stanowi problem...