Nowy stadion powstanie w miejscu obecnego obiektu przy ulicy Okrzei, a jego projektantem jest niemiecka firma BREMER.
Parking dla rowerów
Lokalizacja parkingu dla rowerów oraz dróg dojazdowych
W materiałach projektowych udostępnionych na stronie Urzędu Miasta można zobaczyć między innymi plan dróg wewnętrznych, parkingów oraz organizacji ruchu. I tu pojawia się gratka dla rowerzystów. Zgodnie z projektem tuż przy stadionie powstanie parking dla 100 rowerów! Projekt zakłada wytyczenie go w południowej części terenu. Zostanie on wykonany z nawierzchni typu Geo-System.
Kratka Geo-System, z których zostanie wykonana
nawierzchnia parkingu dla rowerów
Geo-System ma postać kratek wykonanych z tworzywa. Nawierzchnia jest odporna na warunki atmosferyczne (wilgoć, skrajne temperatury) i promienie słoneczne. Materiałem do jej produkcji jest w pełni przetwarzalny granulat pochodzący z recyklingu. Nawierzchnia wykonana z kratek zostanie wypełniona humusem i obsiana trawą grubości 5 cm. Dodatkowo położona zostanie 15 cm warstwa żwiru w celu utwardzenia podłoża.
Miejsca postojowe
Według zapisów w projekcie zagospodarowania terenu, na terenie otaczającym stadion powstanie następująca liczba miejsc postojowych dla:
- VIP-ów (sam. osobowe) 75 miejsc
- osób niepełnosprawnych (sam. osobowe) 10 miejsc
- pojazdów technicznych (wozy transmisyjne) 2 miejsc
- policji i służb ratunkowych (sam. osobowe) 16 miejsc
- autobusów 9 miejsc
- rowerów 100 miejsc
- samochodów osobowych 210 miejsc
Warto zaznaczyć, że miejsc postojowych przeznaczonych dla kibiców (75 dla VIP-ów, 10 dla niepełnosprawnych i 210 pozostałych) będzie 295. W porównaniu z miejscami postojowymi dla rowerów w liczbie 100 daje to stosunek 3:1. To bardzo rozsądne proporcje. Zwłaszcza, że na stadionie przewidziano 10 tysięcy miejsc dla kibiców (z możliwością rozbudowy stadionu w przyszłości o kolejne 5 tysięcy miejsc). Nieduża ilość miejsc parkingowych dla samochodów osobowych nadaje ogromne znaczenie rowerom, taksówkom oraz komunikacji zbiorowej.
Organizacja ruchu
Docelowa organizacja ruchu na drogach wewnętrznych będzie określona znakami B-43 – strefa ograniczonej prędkości do 30km/h, a wyjazdy znakami B-44 – koniec strefy ograniczonej prędkości. Wyjazdy zostaną oznaczone znakami A-7 – ustąp pierwszeństwa.
W związku z funkcją drogi nr 2, przy której będą zlokalizowane między innymi stanowiska policji i telewizji, pojawi się przy niej znak ograniczający dostęp dla pojazdów poprzez znak B-1 – zakaz ruchu w obu kierunkach wraz z tabliczką „Nie dotyczy pojazdów służb miejskich i rowerzystów”.
Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie to zwycięzcę przetargu na budowniczego stadionu poznamy w maju, a roboty na placu budowy rozpoczną się już w drugiej połowie roku. W dokumentacji przetargowej założono, że prace będą przebiegały w dwóch etapach. Stadion powinien być gotowy w lipcu 2011 roku, natomiast miejsca postojowe dla 165 samochodów po wschodniej stronie stadionu zostaną oddane do użytku w późniejszym terminie. Tym samym stadion Piasta stanie się pierwszym obiektem użyteczności publicznej w Gliwicach, gdzie o potrzeba rowerzystów zadbano już na etapie projektowania. Cieszy fakt, że projektant uznał rower jako istotny środek transportu i przeznaczył na jego potrzeby teren tuż przy stadionie. Pozostaje nam czekać na realizację inwestycji i życzenie, aby kibice korzystali z rowerów jadąc na mecz.
Przydatne materiały:
- Informacja o przetargu na budowę stadionu wraz z załącznikami
- Schemat stadionu nr 1
- Schemat stadionu nr 2
- Schemat stadionu nr 3
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz