8 kwietnia 2014

Nowy stojak

Miło nam poinformować, że na naszą prośbę ZDM ustawił stojak rowerowy przy drodze dla rowerów na Alei Przyjaźni. To ważny punkt. Niedaleko znajdują się bar szybkiej obsługi, banki, restauracja, kawiarnia, kilka sklepów. Pierwotny pomysł zakładał takie umieszczenie stojaka aby uniemożliwić parkowanie prawie na przejściu dla pieszych, ale ZDM nie zgodził się ze względów bezpieczeństwa. Cóż, ustaliliśmy, że do podobnych pomysłów wrócimy następnym razem.
Rys. 1. Lokalizacja nowego stojaka


Przy okazji warto przypomnieć, że w opisywanym miejscu nie ma przejazdu rowerowego przez ulicę Zwycięstwa. Bo po drugiej stronie należałoby zrobić zjazd w miejscu schodów. Podobno nie ma taką zmianę pieniędzy. Efekt jest taki, że rowery i tak jeżdżą tylko, że przez ogórek jednej z kawiarni.

Oczywiście nie jest to bezpieczne, ani zgodne z prawem. Zwracamy jednak uwagę, że rower to pojazd, rowerem się jeździ. I na drogach rowerowych nie może być przerw zmuszających rowerzystów do zsiadania z roweru. To nie jest taki proste dla osób starszych, dla wożących dzieci w fotelikach, dla rowerów z bagażami. Kierowcy jakoś nie są zmuszani do przepychania samochodów przez skrzyżowania....

10 komentarzy:

  1. Ten brak pieniędzy potraktowałbym w kategorii niewybrednego urzędniczego dowcipu. Z jednej strony mamy ekipę prezydentów z koncepcją dróg dla rowerów za 250 mln złotych, a z drugiej "poważny" problem z usunięciem jednej niewielkiej przeszkody przez ponad 10 lat. Kłania sięwzorowa organizacja pracy w urzędzie i jego przybudówkach.
    Piotr Rościszewski

    OdpowiedzUsuń
  2. Stojak oznacza ze droga rowerowa jest. A brak przejazdu przez Zwyciestwa oznacza ze trzeba zawrocić, bo to koniec drogi rowerowej. Wszystko dokładnie wg. koncepcji z MSI. .Zygmunt

    OdpowiedzUsuń
  3. W koncepcji nie ma takich bredni o zawracaniu i końcu drogi rowerowej. Zalecam Zygmuntowi pisanie uwag z sensem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie.. Wg MSI ścieżka rowerowa będzie przechodzić przez kawiarnie tak jak dotychczas... tylko jeszcze postawimy tabliczkę, żeby nie było wątpliwości. W ten sposób nikt nie zarzuci, ze nie realizujemy koncepcji za 250mln.. (w sumie zakup stojaka, już tego dowodzi). Zygmunt

    OdpowiedzUsuń
  5. Postanowiłeś Zygmuncie dalej pobredzić. Najwyraźniej napisanie czegoś inteligentnego mocno Cię przerasta. W koncepcji jest wykonanie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Zwycięstwa i budowa rampy zjazdowej kosztem zwężenia schodów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a konkretnie, to na której stronie koncepcji coś takiego widziałeś.. bo w MSI nie było żadnych konkretów, mapka tak niewyraźna ze ciemny lud kupi wszystko, wiec możemy rżnąć głupa dalej. Zygmunt

      Usuń
  6. Zgadzam się z Tobą, że możesz rżnąc głupa, tylko po kiego licha? Dobry dowcip z tym brakiem konkretów w MSI. Koncepcja to kilka opasłych tomisk tekstów i rysunków samych konkretów. Niewiedza nie upoważnia nikogo do bredzenia o kupowaniu ciemnego ludu.

    OdpowiedzUsuń
  7. w MSI mapka była wyjatkowo kiepskiej rodzielczosci.. W jakis sposob mozna sie zapoznać z całością koncepcji? Poczytałbym b. chętnie żeby mieć tą wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Koncepcja została przekazana zleceniodawcy, a konkretnie p. Tadeuszowi Cyganowi z Wydziału Inwestycji i Remontów. Tylko on może podać, jak się z nią zapoznać. Całość zostałą opracowania zgodnie z holenderskim podręcznikiem projektowania infrastruktury rowerowej z uwzględnieniem polskich przepisów dotyczących dróg, wiec nie ma tam żadnego chodzenia z rowerem i wciskania się między pieszych, natomiast jest sprawą otwarta, czy gliwiccy urzędnicy będą mieli na tyle wytrwałości i werwy, żeby nie polec na jej realizacji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Udało mi sięznaleźć chwilę i powertować koncepcję. Ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż al. Przyjaźni jest ujęty na rysunku w tomie projektu K-13 014-04_03 na stronie 209. Jest tam m.in. przejazd dla rowerzystów przez ul. Zwycięstwa i w miejscu części schodów rampa ograniczona murami oporowymi o szerokości 3 m i długości 35 m. Przejazdy dla rowerzystów są też na pozostałych skrzyżowaniach.

    OdpowiedzUsuń