W związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej będą miały miejsce zmiany na ulicy Śliwki w rejonie ulicy Portowej. Od 3 listopada 2014 zostanie zamknięty dla samochodów przejazd ulicą Śliwki przez wiadukt nad Kłodnicą. Co ważne ruch rowerowy będzie nadal możliwy. Rowerzyści i piesi będą korzystać prawdopodobnie z tymczasowej przeprawy na kładce technologicznej.
Fot. 1. Ulica Śliwki |
Fot. 2. Zniesiony zakaz ruchu rowerowego na ulicy Śliwki |
Przypominamy również o tym, że w związku z budową ruch rowerowy odbywa się ulicą Śliwki, a nie ciągiem pieszo-rowerowym, który na ten czas został zlikwidowany. Apelujemy o ostrożność w związku z często zmieniającą się organizacją ruchu oraz budową. Już za rok będziemy mogli korzystać z nowej infrastruktury rowerowej w tym miejscu. Będzie ona bardzo daleka od ideału, ale to jeszcze relikt czasów kiedy w Gliwicach nie obowiązywały żadne standardy a projektanci nasze uwagi zbywali milczeniem.
Tekst nie jest zbyt precyzyjny. O standardach w Polsce decyduje inwestor, a nie projektant, który zazwyczaj musi być biernym wykonawcą poleceń inwestora, ponieważ inaczej nie otrzyma pieniędzy za swoją robotę. Co do DTŚ-ki, to inwestorem jest spółka samorządów, a w Gliwicach jedynym opiniodawcą dokumentacji był ZDM, który podpisywał wszystko jak leci, a wcześniej przy ustalaniu założeń "zapomniał" o niektórych elementach infrastruktury rowerowej, więc ich po prostu nikt nie zaprojektował.
OdpowiedzUsuń