W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy o tym, że Koleje Śląskie nie posiadają specjalnej oferty dla rowerzystów (zobacz >>). Sytuacja się jednak zmieniła i aktualnie na przewóz roweru możemy zakupić bilet jednorazowy lub miesięczny. Ten pierwszy dodatkowo potaniał dla rowerzystów. Bowiem, gdy spółka Koleje Śląskie w zeszłym roku uruchamiała pierwsze połączenia za przewóz roweru musieliśmy uiścić zryczałtowaną opłatę w wysokości 5,50 zł. Bez znaczenia pozostawał dystans przewożonego roweru. Obecnie opłata za przewóz roweru została zmniejszona do 4,00 zł. Warto również zaznaczyć, że przewoźnik zmodernizował zakupione niedawno ELF-y właśnie pod kątem przewozu rowerów.
Dodatkowo Koleje Śląskie od 1. czerwca uruchomiły bezpośrednie połączenia z Gliwic do Wisły przez Skoczów i Ustroń, co pozwala uniknąć oczekiwania na przesiadkę w Katowicach. O popularności przewozu rowerów świadczy fakt, że często wszystkie miejsca są zajęte, a rowery są przewożone w przedsionkach. Może następnym krokiem będzie jeden człon przeznaczony wyłącznie na rowery i wózki?
Cennik Kolei Śląskich można zobaczyć tutaj.
Dodatkowo Koleje Śląskie od 1. czerwca uruchomiły bezpośrednie połączenia z Gliwic do Wisły przez Skoczów i Ustroń, co pozwala uniknąć oczekiwania na przesiadkę w Katowicach. O popularności przewozu rowerów świadczy fakt, że często wszystkie miejsca są zajęte, a rowery są przewożone w przedsionkach. Może następnym krokiem będzie jeden człon przeznaczony wyłącznie na rowery i wózki?
Cennik Kolei Śląskich można zobaczyć tutaj.
Poza poprawą warunków przewożenia rowerów warto zadbać o warunki przechowywania rowerów na stacjach: nie mówiąc o promocji takich rozwiązań w postaci poprawy warunków dojazdu rowerem do stacji i zapewnieniu ochrony.
OdpowiedzUsuńDokładnie tak. Niestety sprawę komplikuje fakt, że tory należą do jednej firmy, pociągi do innej, kasy również należą do kilku firm, dworzec do jeszcze innej, a teren przed dworcem również ma innego właściciela. Ogarnięcie wszystkiego to bardzo duże wyzwanie, ale również leży w kręgu naszych zainteresowań.
OdpowiedzUsuńSzansą na 'kompleksową' poprawę sytuacji bezpieczeństwa i komfortu podróży rowerzystów w okolicach dworca kolejowego jest projekt "Nowe Centrum" lansowany od kilku lat przez Urząd Miasta. O projekcie, który ma na celu wykreowanie nowoczesnej zabudowy w okolicach dworca kolejowego wraz z utworzeniem węzła przesiadkowego, pisaliśmy na Rowerowych Gliwicach ponad rok temu: http://rowerowegliwice.blogspot.com/2011/03/czy-w-nowym-centrum-gliwic-znajdzie-sie.html
OdpowiedzUsuńCo więcej 12 września 2011 roku Śląska Inicjatywa Rowerowa zorganizowała warsztaty projektowania poprawnej infrastruktury rowerowej, gdzie polem badawczym był właśnie obszar "Nowego Centrum". Więcej informacji tutaj: http://rowerowegliwice.blogspot.com/2011/09/sugestie-zmian-do-koncepcji.html