W związku z budową Drogowej Trasy Średnicowej pojawiły się zmiany w organizacji ruchu w mieście. Zamknięte niektóre ulice, wyznaczono objazdy. Poruszanie się samochodem nie jest przez to łatwiejsze, może to będzie zachętą dla niezdecydowanych do przesiadki na rower? A czego można się spodziewać w rejonie ulic Śliwki, Portowej i Orlickiego?
Jadąc od strony Śliwki możemy ze zdziwieniem odkryć, że zlikwidowano drogę dla rowerów wzdłuż Orlickiego w stronę Placu Piłsudskiego (fot. 1). Podejrzewam, że chodziło o rejon barierek widocznych na zdjęciu, a wyszło jak wyszło.
Fot. 1. Zlikwidowana najwyraźniej przez przypadek droga dla rowerów wzdłuż ulicy Orlickiego |
Wzdłuż ulicy Portowej zlikwidowano znaki informujące o drodze dla rowerów. Jednocześnie dopuszczono dojazd samochodów do firm wzdłuż ulicy (fot. 2). Kłopotem jest rejon zlikwidowanego wiaduktu w ciągu alei Nowaka-Jeziorańskiego, tam dopuszczony jest ruch tylko pojazdów budowy. Wieczorem udało mi się przejechać bez problemów od ulicy Śliwki aż do ulicy Edisona, ale nie wiem jak sytuacja wygląda w ciągu dnia.
Fot. 2. Pusta ulica Portowa |
Miłym akcentem jest zniesienie zakazu ruchu rowerów na ulicy Portowej od strony ulicy Edisona (fot. 3). Tutaj uważamy na nowy przebieg drogi z pierwszeństwem.
Fot. 3. Zniesiony zakaz dla rowerów na ulicy Portowej |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz